23.05.2019
Рецензія на книжку:
Заржицька Еліна. Що ми знаємо про себе? : Оповідки про організм людини
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ
«Мандрівка організмом людини»
Інтегрований урок з дисциплін: «Я досліджую світ», «Образотворче мистецтво»
в 1 класі Нової української школи
Тема. «Я досліджую світ». Закріплення знань про будову тіла людина та механізм роботи людського організму.
Тема. «Образотворче мистецтво». Будова людини. Малюнок олівцями.
Мета уроку:
1)закріпити й уточнити знання учнів про будову тіла людини, механізм дії людського організму;
2)сприяти закріпленн
ю теоретичної бази для інтелектуального розвитку школярів;
3)розпізнавати механізм роботи окремих частин тіла людини;
4)прищеплювати турботливе ставлення про власний організм;
5)спонукати до здорового способу життя, що є невід’ємною частиною безпе
ребійної роботи організму людини;
6)збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати та розрізняти, 7)аналізувати характерні особливості побудови фігур у малюнку;
8)навчити передавати аспекти побудови тіла людини в русі;
9)розвити дрібну моторику шляхом малювання олівцями;
10)стимулювати розвиток допитливості;
11)виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, естетичну культуру.
Завдання уроку: перевірити знання з теми, формувати вміння узагальнювати вивчений матеріал та застосовувати
його у повсякденному житті, формувати природознавчу компетентність компетентність учнів на основі засвоєння інтегрованих знань про людину, порівнювати, класифікувати об’єкти різних форм і розмірів на малюнку.
Опорний матеріал: методичний посібник «Що ми знаємо про себе? Оповідки про організм людини», автор – Заржицька Е.І., 2019р.
Роздатковий матеріал: заздалегідь підготовлені фрагменти малюнків частин тіла та органів за методичним посібником «Що ми знаємо про себе? Оповідки про організм людини», автор – Заржицька Е.І., 2019р., музичні треки (звуки природи, фізкульт-хвилинка), кольорові олівці, папір для малювання, наліпки-смайлики.
І. Організація класу.
Добрий день, любі малята,
Наші хлопчики й дівчата!
Я для вас завдання маю.
Нумо, хто з вас відгадає:
Має голову, в ній - мозок,
Руки, ноги, вуха, носик,
Пальці, очі, шию, спину –
Ця істота – це…
(Людина)
Отже, сьогодні проводимо з вами інтегрований урок з дисциплін «Я досліджую світ» та «Образотворче мистецтво». І, як ви вже здогадались, поговоримо сьогодні про людину. А допоможе нам в цьому сучасна книжка дитячої письменниці Еліни Іванівни Заржицької під назвою «Що ми знаємо про себе? Оповідки про організм людини».
Барометр настрою (гра на килимку в осередку відпочинку під звуки живої природи).
Давайте пограємо з вами одну гру: сідайте зручно, розслабтесь, уявіть, що ви квітка, а ваші ручки – то бутончики. Покажіть як вони тягнуться до сонечка зранку. Сподобалось? Тоді посміхніться одне одному, адже посмішка – запорука успіху будь-якої справи!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
А хто знає, чому наші руки зараз виконали цю команду і потяглися вгору? Який механізм приховано у цій дії? Зараз нам про це та багато іншого і розповість наша сьогоднішня гостя – книжечка.
(Учні разом з учителем повторюють вивчене про мозок, скелет, кінцівки і мязи за посібником Заржицької Е.І.)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні ми не лише повторимо вивчене про людину, а й навчимось її правильно малювати.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Давайте поділимось з вами думками, що ми усі очікуємо від сьогоднішнього уроку? А найактивніші учасники отримають в кінці уроку смайлики, які нагадуватимуть вам про настрій, який ми сьогодні отримаємо.
V. Робота з темою (навчаль
ний осередок, робота в групах).
У кожної команди на столі є фрагменти малюнки з нашої сьогоднішньої помічниці – книжечки «Що ми знаємо про себе». Ваше завдання обрати лише ті малюнки, які підходять для назви ваших команд (учні знаходять вивчені частини тіла, які розташовуються безпосередньо в частині тіла, яка відносяться до назви команди):
v «Голівоньки»: вуха, очі, ніс, губи і.т.д.
v «Тулубочки»: руки, ноги, куприк, плече і.т.д.
v «Животики»: шлунок, стравохід, серце, легені і.т.д
Фізкульт-хвилика «Найуважніший». Під музичний супровід учні мають повторити рух, який почують від вчителя, а не побачать.
Трішки відволіклись, продовжимо роботу. Ми згадали з вами частини тіла людини, а тепер спробуємо їх намалювати. Головне правило, з чого варто починати малювати людину – це скелет. Його малюють простим олівцем, а потім стирають, або замальовують (голова, плечі, тулуб, руки, ноги). Тепер у нашого скелетика, як і у справжньої людини мають з’явитись м’язи та шкіра, а на обличчі – очі, ніс, посмішка, волосся. Тепер можна переходити до прикрашання нашої картини – малюємо одяг та взуття. Коли ескіз малюнку завершено, його можна розмалювати кольоровими олівцями. А навколо зображеної людини, розташувати її будиночок, або школу, парк, річку, море – будь-що, щоб у намальованої людини на цій картинці завжди був гарний настрій!
VІ. Презентація робіт.
Учні демонструють малюнки та розповідають про людину, яку вони зобразили.
Фантастичне перевтілення. Учням пропонується уявити себе певним органом з людського організму: серцем, мозком, м’язом, шлунком, розказати та показати, як живе та працює цей орган, показати його в книжці «Що ми знаємо про себе? Оповідки про організм людини» Заржицької Е.І.
VІІ. Підведення підсумків.
Виставка малюнків. Нагородження наліпками-смайликами.
VІІІ. Рефлексія.
Гра «Так чи ні?» (якщо вчитель говорить правильно – учні аплодують, якщо неправильно- тупотять ногами).
У людини п’ять пальців на одній руці?
У людини 32 зуба?
Людина має «хвостик»?
ü «Генералом організму» називають шлунок?
ü У людини лише один мозок?
ü Кашель з’являється, коли хворіють легені?
ü Кисень до органів постачає кров?
Дякую вам за те, що були такими веселими і активними. Чи справдились ваші очікування? Ми виконали завдання на сьогодні? (учні відповідають).
Федіна О.В.
(Джерело:
КЛЮЧ)
|