ЗЛОЧИН ІКАРА.

 
ЗЛОЧИН ІКАРА
Книжки за жанрами

Всі книжки (1667)

Колонка

Проект з "Родимками" Іри Цілик - дещо інакший. Це була настільки вдала Ірина книжка (а ми знаємо, що говоримо, - не інтуітивно, а за статистикою), що нам було дуже шкода, що вона розійшлася в такій малій кількості друкованих примірників, більшість читачів надали перевагу скачуванню умовно безкоштовної електронної версії, не переймаючись запропонованою післяплатою. Авторам не звикати. Але кількість і тривалість цих скачувань навіть після того, як книжку припинили рекламувати в мережі, примушували нас шукати іншого продовження цій історії.

Новий проект реалізовуватиме освітні програми у сфері літератури, книжкової справи, літературного менеджменту та дотичних сферах суспільного життя, які пов’язані з роботою над текстом.

Отож, в нашому випадку кожен двадцятий захотів скачані електрони матеріалізувати в паперовій версії. Оце і є „рекламна користь” від вільного розповсюдження інформації (піратів), щоправда, непряму рекламу не так вже й легко, а пряму шкоду теж неможливо порахувати, бо значна частина тих, хто скачував, просто не отримала б доступу до паперової книжки, навіть якщо дуже хотіла б: книжка була на полицях переважно київських книгарень та мережі книгарень «Є».

Книголюбам пропонуємо купить мебель
для ваших книг.
Шафи зручні для всіх
видів книг, окрім електронних.
www.vsi-mebli.ua

zahid-shid.net

Телефонный спрвочник Кто Звонит

Життя бентежне, але не зле, як казала одна наша знайома. Тому нам доводиться давати рекламу, щоб підтримувати сайт
проекту. Але ж Вам не складно буде подивитись її? Натискати на ці посилання зовсім необов’язково , але якщо Вам щось впало до вподоби - дозволяємо . З повагою, колектив "Автури".
Рецензія

15.10.2010

Рецензія на книжку:
Романенко Олег. Злочин Ікара : Поезії

ЗЛОЧИН ІКАРА
Саме так двозначно назвав свою книгу поезій Олег Романенко. Проте жодної достоєвщини тут, на щастя, немає...
Олег Коцарев
Олег Романенко – колишній сумчанин, що нині живе та працює в Києві, лауреат кількох літературних премій („Смолоскип”, „Привітання життя”, „Орфей”, „Культреванш”, „Гранослов”), один із сумських політв’язнів передреволюційних часів, славиться непростим характером і непростими стосунками з іншими митцями, а також має деякі орг-досягнення. Так, саме Романенко був одним з головних засновників сумського творчого угруповання „Паркан” із доволі цікавим сайтом www.parkan.iatp.org.ua, а нині Олег оприлюднив наміри організувати антологію молодих українських поетів.
Найкращим коментарем до збірки „Злочин і кара”, здається, мав би бути такий: „виконувати під музику”. Для цих віршів просто необхідна музика – якщо не романсова, атональна, рок- чи бардова, то хоча б музика у голові читача. Надто вже ритмічні тексти Романенка, а з другого боку, ця ритмічність надто розслаблена й гойдально-вальсова, а відтак потребує „сторонньої допомоги”.
Завтра іду на бій,
Завтра мене не ста...
Не розімкни обійм,
Не заховай вуста
.................................................
Я нас знайшов, я грозився – я нас знайду,
Коли ми ходитимемо крізь тіні дерев та дерева
...............................................
І як ви посміли сказати те слово,
Яке не налізло нікому на вухо?!
Не варто чіпати мене, словолова.
Те слово не знало, що я його слухав.

Саме ритміка зумовлює й одну з головних „поз” Романенка: сумовите декаденсове блазнювання. Із поправкою на сучасність, на пост-богемну поколіннєву моду бути успішним, рішучем і всміхненим митцем, „П’єро” вимушений демонструвати ще й маргінальність та своєрідну антисоціальність.
З цього ж дискурсу – мотиви смерті та образи легкого сумного сюру.
Хоча назвав тебе саме я.
Для тебе треба такої згуби,
Щоб навіть букви з твого ім’я
Повипадали, неначе зуби.
......................................................
У мене фобія
людинолозтва,
тому востаннє –
у гробі,
на шостому.
......................................................
Не втопиш біду в лікері!
Маленькій людині гірко!
Їй хочеться в кожні двері,
А надто – в усі кватирки.

А з другого боку, в інших текстах Романенкові притаманна майже епічна пафосність, афористична стислість, хоча й тут загальна емоційна гама не надто весела. Зате – далеко інша риторична вправність. Один із найхітовіших таких текстів зовсім короткий –
Життя триває.
Любов буває.

Ще один помітний текст – „Мій кіт за тобою скучив” – свого часу настільки рясно цитувався, що навіть ледь був не викликав скандалу з приводу авторських прав. Зрештою, тексти на зразок „душа людини – це паркан/ із сотнями написів/ маленьких великих різних/ але завжди з однаковими словами:/ ТУТ БУВ Я” у цій книжці об’єднати з грайливішими й розосередженішими раніше цитованими читачу й повинна б допомогти та сама музика, хоч зовнішня, хоч унутрішня.
Не можна не відзначити насамкінець і майже унікальну особливість форми „Злочину Ікара”: надто вже рідко серед сучасних наймолодших поетів трапляються ті, хто пишуть римовані силабо-тонічні вірші не з фундаменталістських ретроградних міркувань, а через те, що їм „так пишеться”. Сучасна римована поезія – таки цікаве й оригінальне явище, вже через це варто звернути увагу на творчість Олега Романенка.

Олег Коцарев

(Джерело: Олег Коцарев)

Реклама
Rambler's Top100