ДЕЖАВЮ ВКВ.

 
ДЕЖАВЮ ВКВ
Книжки за жанрами

Всі книжки (1667)

Колонка

Проект з "Родимками" Іри Цілик - дещо інакший. Це була настільки вдала Ірина книжка (а ми знаємо, що говоримо, - не інтуітивно, а за статистикою), що нам було дуже шкода, що вона розійшлася в такій малій кількості друкованих примірників, більшість читачів надали перевагу скачуванню умовно безкоштовної електронної версії, не переймаючись запропонованою післяплатою. Авторам не звикати. Але кількість і тривалість цих скачувань навіть після того, як книжку припинили рекламувати в мережі, примушували нас шукати іншого продовження цій історії.

Новий проект реалізовуватиме освітні програми у сфері літератури, книжкової справи, літературного менеджменту та дотичних сферах суспільного життя, які пов’язані з роботою над текстом.

Отож, в нашому випадку кожен двадцятий захотів скачані електрони матеріалізувати в паперовій версії. Оце і є „рекламна користь” від вільного розповсюдження інформації (піратів), щоправда, непряму рекламу не так вже й легко, а пряму шкоду теж неможливо порахувати, бо значна частина тих, хто скачував, просто не отримала б доступу до паперової книжки, навіть якщо дуже хотіла б: книжка була на полицях переважно київських книгарень та мережі книгарень «Є».

Книголюбам пропонуємо купить мебель
для ваших книг.
Шафи зручні для всіх
видів книг, окрім електронних.
www.vsi-mebli.ua

zahid-shid.net

Телефонный спрвочник Кто Звонит

Життя бентежне, але не зле, як казала одна наша знайома. Тому нам доводиться давати рекламу, щоб підтримувати сайт проекту. Але ж Вам не складно буде подивитись її? Натискати на ці посилання
зовсім необов’язково , але якщо Вам щось впало до вподоби - дозволяємо . З повагою, колектив "Автури".
Рецензія

16.12.2017

Рецензія на книжку:
В.Вакуленко-К. Інфаркт для ґурманів. Щоденник вар’ята

Книжка Володимира Вакуленка-К. «ІНФАРКТ ДЛЯ ҐУРМАНІВ» – це 13 монологів, написаних від різних персонажів, часто не названих, але означених у заголовку кожного з розділів твору (малюк, батько, актор…). Сюжетно лише деякі з цих монологів перетинаються між собою (напр., «Серце викраденого сина» і «Серце розчарованого літератора»), тоді як більшість ледь-ледь резонують між собою настроєво і тематично, інколи на контрасті.
Кожен письменник, як відомо, пише найперше про себе – якщо не про факти своєї біографії, то про ті проблеми, які його зачіпають, про ситуації, які чомусь заполонили його мозок, про образи, які спалахнули в його підсвідомості. Частина монологів Вакуленка-К. (далі – вкв) має автобіографічний характер, але не менше й тих, що до біографії автора не стосуються. Серед тих других є і такі, що присвячені подіям 1933-го року у рідному селі автора, і оповідь бібліотекарки, як вона стала маніячкою, а відтак жертвою, оповідь молодого монаха про власні стосунки з сатаністами, оповідь ельфа про тривалу безкровну війну… Вкв намагається говорити не лише про себе і пробує свої сили у різних жанрах: документалістика і фентезі, трилер і література абсурду. (Мабуть, через це змішування жанрів твір і названо “експериментальним романом”.)
Мені здається, що ті розділи, в яких найменше автобіографічного – як-от «Серце монаха-відступника», «Серце психіатра», «Серце батька», – є найбільш цікавими у книжці. Про переобтяжені мемуарною есеїстикою «Серце розчарованого літератора» та «Серце неформала» (останнє не позбавлене і самоіронії) цього сказати не можна. Хоча, підозрюю, саме останній розділ може здобутися на найбільшу читацьку увагу. Особливо це стосується вмонтованої у нього статті про молоду українську літературу, де автор зухвало вказує на те, чим йому ця генерація (йдеться, як можна зрозуміти, про двотисячників) так спротивилася. Безперечно, у пасквілі вкв чимало правди, але закиди, які він адресує молодим літераторам, звучать так, ніби сам він з иншого тіста. Тоді як в попередніх розділах «ІНФАРКТ ДЛЯ ҐУРМАНІВ», скажімо, зовсім не бракує ні убивств, ні сексу – того, чим, на думку автора статті, сучасна література й так передозована. Так само парадоксальним є те, що критика вкв звучить на тлі його згадок про власне сприяння творчій молоді.
Можливо, що цю вставну статтю останнього розділу роману слід сприймати так, як і инші частини твору – наприклад, як листи та статтю з розділу «Серце психіатра», – тобто не як декларацію, а як складову художнього цілого. Впізнавши в оповідачеві з «Серця розчарованого літератора» самого вкв, не слід забувати, що тут він – персонаж, такий самий, як згадувані монах, психіатр чи бібліотекарка-маніячка. І цілком ймовірно, що в певній читацькій інтерпретації його може спіткати їхня доля – він може стати відступником, пацієнтом чи жертвою. Усе залежить від контексту. В першому розділі доля людини залежить від медперсоналу, в другому – від чиновника, в третьому – від батьків, у четвертому – від дітей, в п’ятому від професійного мундиру і психічних вад, в шостому від еросу, в сьомому і восьмому я сам не знаю від чого, в дев’ятому від вад тілесних і вищих сил… Доля ж Вакуленка-К. як автора цієї книжки залежить врешті-решт від нас з вами. Як і його персонажі, серед яких немовля виявляється надто розумним, художник – бомжем, актор – співробітником органів правопорядку…, про бібліотекарку, психіатра, монаха я вже казав…, – так от, вкв теж, як і вони, показав себе досить неоднозначно. Слова психіатра про те, що ми є рабами власних забаганок, звичок, їжі, комп’ютерів, телевізорів і чого там ще, стосуються і його – автора.
Ну і, хоч би як ми ховалися за маскою невинного читача, нас з вами теж.

©Ігор Котик

(Джерело: Твердиня)

Реклама
Rambler's Top100