Анатолій Дністровий. Хроніка друкарської машинки.

 
Анатолій Дністровий. Хроніка друкарської машинки
Книжки за жанрами

Всі книжки (1667)

Колонка

Проект з "Родимками" Іри Цілик - дещо інакший. Це була настільки вдала Ірина книжка (а ми знаємо, що говоримо, - не інтуітивно, а за статистикою), що нам було дуже шкода, що вона розійшлася в такій малій кількості друкованих примірників, більшість читачів надали перевагу скачуванню умовно безкоштовної електронної версії, не переймаючись запропонованою післяплатою. Авторам не звикати. Але кількість і тривалість цих скачувань навіть після того, як книжку припинили рекламувати в мережі, примушували нас шукати іншого продовження цій історії.

Новий проект реалізовуватиме освітні програми у сфері літератури, книжкової справи, літературного менеджменту та дотичних сферах суспільного життя, які пов’язані з роботою над текстом.

Отож, в нашому випадку кожен двадцятий захотів скачані електрони матеріалізувати в паперовій версії. Оце і є „рекламна користь” від вільного розповсюдження інформації (піратів), щоправда, непряму рекламу не так вже й легко, а пряму шкоду теж неможливо порахувати, бо значна частина тих, хто скачував, просто не отримала б доступу до паперової книжки, навіть якщо дуже хотіла б: книжка була на полицях переважно київських книгарень та мережі книгарень «Є».

Книголюбам пропонуємо купить мебель
для ваших книг.
Шафи зручні для всіх
видів книг, окрім електронних.
www.vsi-mebli.ua

zahid-shid.net

Телефонный спрвочник Кто Звонит

Життя бентежне, але не зле, як казала одна наша знайома. Тому нам доводиться давати рекламу, щоб підтримувати сайт проекту. Але ж Вам не складно буде подивитись її? Натискати на ці посилання зовсім необов’язково
, але якщо Вам щось впало до вподоби - дозволяємо . З повагою, колектив "Автури".
Рецензія

20.02.2012

Рецензія на книжку:
А.Дністровий. Хроніка друкарської машинки : Вибрані поезії (1993 - 2001)

Збірка віршів Анатолія Дністрового є таким собі вибраним 1993–2001 років – написаним, каже автор, у докомп’ютерну добу і друкованим на машинці «Optima». Книжка містить дві характеристики поезії Дністрового. Юрій Бедрик на останній сторінці обкладинки твердить, що поезія Дністрового бачиться йому «не стільки поезією дії, скільки поезією напруги, породженої її відсутністю. Це – влаштоване за своїми таємничими законами царство статики. А сама статика, якщо вона звернена не тільки до розуму, а й до чуттів, і зорієнтована при тому не на реакцію ностальгії та меланхолії, а на реакцію страху – це вже, погодьтеся, щось претензійне й нестереотипне, як на сучасну літературу». А Світлана Матвієнко в анотації доводить: «Його твори у поетиці напружені, скуті, а за розкриттям тем, особливо релігійних, – вільнодумні. Дністровому притаманна апокаліптичність. І тільки перечитавши його вірші кілька разів, можна відкрити і сарказм, і приховану іронію. Тоді вріш перетворюється буквально на очах: із холодного і трагічного він стає... блазнюватим».

Не знаю, чи можна погодитися з Бедриком щодо статичности віршів Дністрового – вони видаються радше спостерігальними, тобто сповненими внутрішньої дії. До речі про внутрішність. Поезія Дністрового не відбиває (з тією чи іншою мірою викривлено-дзеркальности) або якось по-іншому ретранслює назовні картинки, дійсність, думки, а навпаки, поглинає їх, закодовує, забирає із зовнішнього світу. Отже, і читач мусить бути відповідно налаштований: зануритися, розгадувати, дешифровувати. Хоча, звісно, будь-яке шифрування і дешифрування в поезії завжди умовне та суб’єктивне. Можна згадати принагідно і про наповненість цих віршів різноманітними літературними, богословськими, науковими та загальнокультурними алюзіями. Деякі з них одразу ж тлумачаться в примітках (хтозна, чи не краще було б залишити їх «таємниче» нероз’ясненими?).

Стосовно ж блазнюватости, якщо за віршами Дністрового визнавати таку характеристику, то винятково як блазнюватість сумовиту і сентиментальну.

Задуманість, метафоричність, згущена образність, сумна дотепність – усі ці риси поезії в книжці найкраще і наймайстерніше виявляються у верлібрах. А в силабо-тоніці ритм їх ніби заколисує, часом віддає на поталу принагідним римам. Здається, саме хмарно-мінливий ритм вільного вірша найгармонійніше відповідає сутності таланту Анатолія Дністрового.

Олег Коцарев

(Джерело: Критика)

Реклама
Rambler's Top100